اخبار داخلی
شماره: 1198
1391/04/14 - 01:00
ژن تراپی و سلول درمانی امیدتازه درمان بیماری های مغز و اعصاب است

دبير علمي دومين كنگره «نوروماسكولار و الكترودياگنوزيس» گفت: بالا بودن آمار ازدواج‌هاي فاميلي  در كشور باعث شیوع بیشتر اختلالات ژنتیکی در ایران است و در حال حاضر  ژن تراپی و سلول درمانی امیدهای زیادی پیش روی ما قرار داده است.

به گزارش بنیان،  دكتر فرزاد فاتحي متخصص مغز و اعصاب  در دومين كنگره «نوروماسكولار و الكترودياگنوزيس»، اضافه كرد: بيماري‌هاي عصبي عضلاني، بيماري‌هاي مشكل و سخت درماني هستند كه از روند تشخيصي مشكلي برخوردارند. در این بیماری ها با توجه به درگیری سیستم عصبی ، اگر سلول‌هاي عصبي تخريب شوند كه ديگر جايگزين نمي‌شوند و روند درمان مشكلي خواهند داشت.
استاديار دانشگاه علوم پزشكي تهران درباره عوامل ايجاد كننده بيماري‌هاي نوروماسكولار عنوان كرد: علاوه بر عوامل ژنتيكي كه نقش قابل توجهي در بروز آن دارند، تغذيه ، آب‌ و هواي منطقه‌اي وجمعیتی که در یک منطقه زندگی می کنند در بروز اين بيماري‌ها موثرند.
وی همچنین با اشاره به برگزاري كارگاهي درباره MRI عضله در این كنگره گفت: روش تشخيصي MRI مغز یا سایر نقاط بدن از سال ها پیش مورد استفاده بوده اما  اما MRI عضله تكنولوژي نسبتا نويني است كه حدود يك دهه از عمر آن مي‌گذرد. از MRI عضله در خصوص بيماري‌هايي كه نمونه‌برداري يا ساير روش‌هاي تشخيصي درباره آنها امكان‌پذير نيست، استفاده مي‌كنيم.
به گفته دکتر فاتحی، سخنراناني از كشورهاي آمريكا، روسيه، فرانسه، تركيه، سنگاپور و لبنان در اين كنگره حضور می یابند تا تجارب و دانش خود را در خصوص بیماری های مغز و اعصاب با متخصصان ایرانی به اشتراک بگذارند.
پایان مطلب/
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved